Öppet måndag-fredag mellan 08.00 - 16.00 (CET+2).
Vi finns tillgängliga på telefon mellan 10.00 och 14.00 alla vardagar. Alla frågor besvaras så snabbt som möjligt.
vi har kundkonsulter som talar norska, engelska, svenska och danska. Förfrågningar som kommer in under helgen kommer att besvaras följande måndag.
Kontakta oss direkt
Telefon: + 46 26 24 98 90 (10.00-14.00)
Hjälp och info om custom beställning
Vid köp av specialanpassade produkter i egen specialdesign via våra säljare accepterar du våra gällande köpvillkor och det ingås ett bindande avtal mellan Trimtex Sverige AB och dig som kund. Nedan hittar du information om våra generella köpvillkor.
Köparen är den person som står angiven på orderbekräftelsen. Produkter som är designade i egen specialdesign defineras
som specialproducerade produkter.
Vi vill göra dig uppmärksam på att köp av specialproducerade produkter inte har ångerrätt enligt 2 kap. 1 § och 11 §
tredje punkten i distansavtalslagen. §11 Undantag från ångerrätten: Ångerrätten gäller inte avtal om: 3) leverans av
varor som framställts utifrån användarens specifikation eller som har fått en
tydlig personlig prägel.
Vid köp av specialanpassade produkter i egen design ska det framgå i erbjudandet och
orderbekräftelsen om priset är inklusive eller exklusive moms.
På trimtexcustom.se har vi stor respekt för att du vill skydda dina personuppgifter på nätet.
Trimtex erbjuder två års garanti på alla produkter. Garantin gäller inte avvikelser på grund av normalt slitage eller felaktig användning. Om du upptäcker ett fel i designen eller fel i försändelsen måste du meddela oss det inom rimlig tid, det vill säga inom tre månader efter att du mottagit varan. Du kan reklamera en produkt senast två år efter du har mottagit den. Om du vill reklamera en produkt, vänligen kontakta oss på reklamation@trimtex.se
Om du vill göra en reklamation ber vi dig att kontakta oss i förhand på reklamation@trimtex.se så att vi kan göra en värdering via e-post. Bifoga då gärna en eller flera bilder av felet och några ord om vad som är fel så ska vi hjälpa dig vidare. Garantin gäller inte normalt slitage eller om varan använts felaktigt. Antingen lagar vi varan eller skickar en ny beroende på vilket fel det handlar om. Vi kommer fram till lösningen efter en grundlig värdering av reklamationen. Vi vill att reklamationsprodukter tvättas innan de returneras till oss. Kom ihåg att produkten alltid måste skickas säkert paketerat och se till att du får ett sändningskvitto. Spara ditt sändningskvitto, inklusive fraktkostnad och eventuellt försändelsenummer. I enlighet med köplagen är kunden ansvarig för om varan skadas eller försvinner på grund av otillräcklig paketering. Du kan registrera en reklamation inom 24 månader från mottagandet. Trimtex följer den europeiska köplagen.
Ledtiden för leverans av kundanpassade beställningar är normalt 5-7 veckor. Lagets, klubbens eller företagets kontaktperson kommer att informeras om den exakta ledtiden när din beställning har bekräftats.
Vi erbjuder leverans över hela världen för manuella specialbeställningar. Vår webbshopslösning är enbart tillgänglig för EU-länder och kommer bara erbjudas lag, klubbar och företag av en viss storlek. Våra försäljningsrepresentanter kommer att informera kontaktpersoner för lag, klubbar och företag om vilka de minsta kriterierna är som måste mötas för att få en anpassad webbshop.
Vid beställning av kundanpassade kläder via din klubb, ditt lag eller företag kommer fraktkostnaden att beräknas och meddelas antingen till din kontaktperson (vid manuella specialbeställningar) eller beräknas direkt i din webbshop om det här alternativet är tillgängligt för ditt lag, din klubb eller ditt företag.
När du beställer plagg med unik design till klubb, företag eller lag kommer vi att skicka en orderbekräftelse till vår kontaktperson i organisationen i fråga. Orderbekräftelsen kommer att ange priser och relevanta produkter. Orderbekräftelsen måste godkännas via e-post för att beställningen ska börja produceras. När kunden har godkänt beställningen är Trimtex inte längre ansvariga för några fel som kan uppstå på orderbekräftelsen.
Standardvillkor för betalning av manuella beställningar som koordineras via försäljare hos Trimtex är 20 dagar såvida inget annat har avtalats. Om din klubb, lag eller företag erbjuds en webbshopslösning kan du slutföra din betalning direkt i vår ”kassa” och slutföra din betalning med en av de betalmetoder vi erbjuder.
För utvalda länder inom EU och alla länder utanför den Europeiska unionen förutom Norge, Island, Storbritannien och Schweiz, kräver vi förskottsbetalning av din beställning innan produktionen. Mer information om det kommer ges av vår försäljare och kundtjänst.
Vid köp av kundanpassade produkter gäller ingen ångerrätt, se undantaget i lagen om ångerrätten §22, e). Trimtex råder dig därför att kontrollera storleksguiden väl och/eller använda vår digitala storleksguide där du kan fylla i information om dig själv och få den rekommenderade storleken baserad på dina angivna kroppsmått.
När du handlar på kredit kan Trimtex utföra nödvändig kreditprövning. Förskottsbetalning gäller för beställningar där ingen godkänd kredit ges.
När du köper kundanpassade produkter i anpassad design är det möjligt att begära låneprov via den ansvariga försäljaren hos Trimtex. Vi kan skicka lån till kunder för marknaden inom den europeiska unionen, Skandinavien och Schweiz. För kunder i Skandinavien erbjuder vi fri frakt och returer av lånebeställningarna. I resten av EU och Schweiz erbjuder vi fri frakt från Trimtex till kunden. Kostnaden för retur av lånebeställningen tillbaka till Trimtex är kundens ansvar (inklusive bokning och alla kostnader).
Normal lånetid för prov är tre veckor. Om du har kommit överens om en längre låneperiod kommer det att anges i lånebekräftelsen i paketet som vi skickar till dig. Om du behöver förlänga låneperioden kontakta din försäljningsrepresentant så att vi kan registrera det och du inte får irrelevanta påminnelser. Vi ber dig att behandla produkterna omsorgsfullt. Det är av yttersta vikt att plaggen returneras oskadade, utan fläckar och rena.
Returadressen som ska användas för låneprov är:
Trimtex Europe OÜ
Kõrtsi 1
80010 Pärnu
Estonia
Telefonnummer : 026 24 98 90